تلفن: 09122613505

مشاوره روانکاوی، چگونه ذهن ما را کشف می کند؟

در پاسخ به این که روانکاوی چیست و چگونه به ما کمک می کند تا نسخه ای بهتر از نسخه قبلی خودمان باشیم، با دو سوال شروع می کنیم! آیا میدانستید دنیایی پنهان از خواسته های سرکوب شده، خاطرات خوشایند و ناخوشایند و احساسات دوست داشتنی و نداشتنی در هزارتوی افکار روزمره همه ما وجود دارد؟ لایه های پنهانی که یا از آن ها آگاه نیستیم یا بارها با اطمینان آن ها را انکار کرده ایم؟ در حقیقت روانکاوی تلاش می کند آن هارا پیدا کند و مشاوره به شیوه روانکاوی به ما کمک می کند تا لایه های ذهن خود را هوشمندانه تفکیک کنیم و بفهمیم درون این ذهن پیچیده که گهگاهی غیرقابل کنترل می شود، چه اتفاقاتی افتاده! ما و عملکردمان کجای این داستان هستیم.

مشاوره برپایه روانکاوی چیست؟

تصور کنید ذهن شما دارای دو بخش است: خودآگاه (آنچه از آن آگاه هستید) و ناخودآگاه (چیزهای پنهان). مشاوره بر پایه روانکاوی مانند تابیدن نور به قسمت ناخودآگاه ذهن شما است تا ببیند چه چیزی در آنجا پنهان شده است، آن را بیابد، کشف کند و از آن برای بهتر شدن شما استفاده کند.

در مشاوره روانکاوی آنلاین و حضوری از «مکانیسم های دفاعی» نیز استفاده می شود. مکانیسم های دفاعی در واقع مانند سپرهای ذهنی هستند که برای محافظت از خود در برابر افکار یا احساسات ناراحت کننده استفاده می کنیم. به عنوان مثال، وقتی چیزی را انکار می کنیم که ما را آزار می دهد یا از فکر کردن به آن اجتناب می کنیم، این در واقع یک مکانیسم دفاعی است.

مشاوره به شیوه روانکاوی همچنین نشان می دهد که مسائل مربوط به سلامت روان اغلب از نبرد بین آنچه در ذهن ما پنهان است و آنچه آگاهانه به آن اعتقاد داریم ناشی می شود. مثل این است که ذهن ما سعی می کند بین افکار و خواسته های متضاد سازشی پیدا کند و در این مسیر گاهی اوقات ناموفق است.

مشاوره برپایه روانکاوی چگونه به درمان افراد کمک می کند؟

در مشاوره به شیوه روانکاوی مدرن که مطابق جدیدترین متد جهانی و به اثبات رسیده در این زمینه توسط مژده حیدری انجام می شود، حضوری یا آنلاین می توانید درمانگر را ملاقات کنید. با هم، افکار، احساسات و تجربیات گذشته خود را بررسی کنید تا بفهمید علل ریشه ای مشکل شما کجاست و بهترین و سریع ترین راه حل این مشکل چیست؟

روانشناسان و روانکاوان مشهور جهان، این روش را به عنوان کندوکاو عمیق در داستان زندگی شخصی یک فرد در نظر می گیرند. روانکاو مژده حیدری به شما کمک می کند تا الگوهای پنهان در تفکر و رفتار خود را کشف کنید. با صحبت در مورد این الگوها و درک اینکه از کجا آمده اند، می توانید احساس بهتری نسبت به خود و عملکردتان داشته باشید و آینده موفق تری برای خود بسازید.

پربحث‌ترین‌های سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع